ویروس مرگبار ابولا در چند ماه گذشته موجب مرگ چهارده نفر در غرب اوگاندا شده است
متن دلخواه شما
بروز تا همیشه
پنج شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 10:19 | بازدید : 260 | نوشته ‌شده به دست احمد کهنسال | ( نظرات )

مقامات بهداشتی اوگاندا روز شنبه اعلام کردند که تاکنون ۲۰ مورد ابتلا به ابولا در اوگاندا گزارش شده  که ۱۴ نفر آنها کشته شده اند.۲ تن ازمبتلایان نیز در قرنطینه به سر می برند. این ویروس پس از گذشت چند هفته و مشاهده موارد ابتلا و مرگ، تشخیص داده شد. علائم این بیماری نیز با تب شدید آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،   ویروس ابولا که هیچ واکسن و درمانی تاکنون برای آن شناخته نشده است، ۱۰ سال پیش جان ۲۲۴ نفر را گرفت.۵ سال پیش نیز این ویروس دوباره فعال شده و جان ۳۷ تن را گرفت.

ابولا که خود را به صورت یک تب هموراژیک آشکار می کند بسیار عفونی بوده و به سرعت جان مبتلایان را می گیرد.

 این بیماری که با تب، سردرد، درد مفاصل، درد عضلانی، گلودرد و ضعف، اسهال، استفراغ و درد معده مشخص می شود، از حیوان به انسان منتقل می شود.

بدین ترتیب مقامات بهداشت اوگاندا به چندین هفته گمانه زنی درباره علت بیماری عجیب و غریبی که باعث فرار بسیاری از مردم از خانه هایشان شده است پایان دادند.

به گزارش اسوشیتدپرس از کامپالا، مقامات رسمی اوگاندا و یکی از نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری اعلام کرد ابولا در اوگاندا شیوع یافته است.

دولت اوگاندا و سازمان جهانی بهداشت در

بیانیه ای مشترک اعلام کردند:« تحقیقات آزمایشگاهی در موسسه تحقیقاتی ویروس اوگاندا تایید کرده است بیماری عجیب و غریبی که در کیباله گزارش شده است همان تب خونریزی دهنده ابولاست.»

کیباله منطقه ای در نیمه غربی اوگانداست که ساکنان ان در هفته های اخیر با بیماری مرموزی مواجه شدند که منشا آن مشخص نبود.

مقامات بهداشت اوگاندا به خبرنگاران گفتند چهارده تن از بیست قربانی گزارش شده بر اثر ابتلا به ویروس ابولا جان خود را از دست داده اند.

مقامات اوگاندا از مردم این کشور خواستند آرامش خود را حفظ کنند و اعلام کردند گروه ضربت اورژانس برای متوقف کردن شیوع این بیماری تشکیل شده است.

هیچ درمان یا واکسنی برای ابولا وجود ندارد و این بیماری در سال دو هزار در اوگاندا دویست و بیست و چهار قربانی برجای گذاشت. ویروس ابولا به شدت مسری است و جان فرد مبتلا را به سرعت می گیرد. این بیماری برای اولین بار در سال هزار و نهصد و هفتاد و شش در کنگو گزارش شد و به نام رودخانه ای که در آن شناسایی شده بود نامگذاری شد.

دانشمندان منبع طبیعی ابتلا به این ویروس را نمی شناسند اما گمان می کنند اولین قربانی از تماس با یک حیوان الوده از جمله یک میمون آلوده شده باشد. این ویروس در مدت چند روز از طریق تماس مستقیم با خون فرد آلوده سرایت می یابد.

به طور مثال این ویروس از تماس خانواده قربانی با جسد وی در هنگام مراسم تدفین نیز منتقل می شود از این رو مقامات اوگاندا درباره هرگونه تماس غیرضروری با قربانیان ابولا هشدار دادند.

ویروس کشنده ابولا در یک ماه گذشته، ۱۴ تن را در کیبال در اوگاندای غربی کشته است.

منبع:

سایت پزشکان بدون مرز




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب